JAK PLAVEME A CO JE PRO NÁS DŮLEŽITÉ
Přinášíme Vám malý náhled pod naší pokličku. Koukněte se na střípky toho jak plaveme.
Cílem je naučit se plavat s co nejmenší námahou, maximálně využít potenciálu vodního prostředí, uvolnit namáhané svalové skupiny a posílit rovnoměrně celé tělo.
PROČ PLAVAT S NÁMI
INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
Každý jsme odlišný, každý máme talent na něco jiného podporujeme talent svěřenců a adekvátně ho rozvíjíme.
NEUSTÁLE SE VZDĚLÁVÁME
Sledujeme novinky v oblasti plavání a vzděláváme se i v příbuzných oborech pro zdokonalení naší činnosti.
INTERAKTIVNÍ LEKCE
Používáme velké množství plaveckých pomůcek a herní prvky pro nácvik správných plaveckých dovedností.
VNITŘNÍ MOTIVACE
Podporujeme vnitřní motivaci dětí i dospělých k činnosti. Díky ní se naši svěřenci rychle učí a zdokonalují.
HRANICE LEKCÍ PLAVÁNÍ
1
První do vody chodí průvodce.
Jedná se o základní bezpečnostní pravidlo. Děti bývají z vody nadšené. Těší se do ní tak moc, že mohou zapomenout na bezpečnost.
2
Můžu plavat sám vždy jen tam odkud se zvládnu sám vrátit zpět.
Znát své hranice. Vědět co umím a co zvládnu. To je základ pro bezpečný pohyb ne jen ve vodě.
3
Můžu plavat jen tam kde mě vidí průvodce.
Bezpečí je alfa omega pro zdraví rozvoj dětí. Průvodce má vždy přehled o tom kde se děti pohybují. Neustále hodnotí situaci.
4
Když se chci vzdálit od ostatních musím se domluvit s průvodcem.
Je třeba aby dítě vždy oznámilo, kam chce plavat. Společně s průvodcem pak zhodnotí zda to zvládne případně zda potřebuje k překonání vzdálenosti pomoc.
5
Okolo bazénu neběháme a neskáčeme.
Dlažba u bazénu je často mokrá a hrozí pád. Řekla bych, že toto pravidlo je pro děti nejobtížnější. Průvodce skoro každou lekci toto pravidlo musí připomenout.
6
Vždy se koukám kdo je kolem mě a dávám pozor jak na sebe tak na své okolí.
Ohleduplnost je součástí bezpečí.
7
Do vody skáču z okraje bazénu po domluvě s průvodcem.
Děti skoky do vody mají rády. Průvodce vždy kouká aby byl skok bezpečný pro dítě tak pro jeho okolí.
8
Vždy když skáču do vody koukám a dávám pozor abych na někoho neskočil/a.
I děti vedeme k tomu aby dávali pozor a na své okolí.
9
Do vody skáču z místa, prsty mám zapřené přes okraj bazénu aby mi nepodjeli nohy.
Dlaždice jsou kluzké. Nedovolujeme proto dětem aby do vody skákali s rozběhem.
10
Vždy skáču jen tam odkud zvládnu doplavat sám ke břehu.
Podněcujeme děti k maximální soběstačnosti. Chceme aby znali své dovednosti.
11
Když už nemůžu nechytám se kamarádů kolem sebe ale lehnu si na záda. Odpočinu si pak plavu dál.
Bezpečí a soběstačnost je pro nás alfa a omega.