plavemeproradost
cropped-IMG_7661-scaled-3.jpg
O PLAVEME PRO RADOST

Zdravím všechny milovníky vody a pohybu.

 

Plaveme pro radost jsem založila v roce 2018. Moje láska k vodě a pohybu v ní mě však provází od mala. Neminula mě ani zkušenost se závodním plaváním. První mé zkušenosti jako instruktora plavání přišli ruku v ruce se závoděním a to v roce 2009. Od té doby s jednou pauzou působím jako instruktorka nejprve pod záštitou klubů (info o klubech níže). Později jako oficiálně certifikovaný instruktor plavání (certifikace níže).

 

Zkušenosti které jsem získala působením v klubech byli velmi přínosné. Vždy mi však něco chybělo. Jednoho krásného dne jsem se odhodlala a řekla si, že už je na čase zařídit se po svém.

 

Od založení Plaveme pro radost pro mě plavání dostalo nový rozměr. Nebudu psát, že vše bylo hned dokonalé a všechny mé vize se 100 % vyplnili. To zásadní se však povedlo. Vše to co mi v rámci působení v klubech chybělo, k čemu jsem měla osobní výhrady je nyní pryč.

Zprvu se sice zdálo, že mé cíle jsou moc vysoké až nedosažitelné ale hle jde to a je to super. A teď se asi ptáte jaké byli ty “nedosažitelné cíle”.

Tak to jsme my

Zakladatelka Plaveme pro radost, instruktor a trenér plavání.
Karolína Havelková

 

Miluji práci s dětmi, naplňuje mě možnost předat něco ze sebe. Další mou velkou láskou je voda, díky této kombinaci mohu dělat práci, která mě baví a naplňuje. Každý člověk je jiný, každému jde něco jiného a je podstatné tyto schopnosti u dětí hledat a rozvíjet. Individuálním přístupem se snažím podpořit dětský talent a vše co jedince zajímá a co je baví. Instruktora a trenéra plavání dělám už bezmála 15 let. Plaveme pro radost jsem založila v roce 2018.

Instruktorka plavání a studentka fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy
Adéla Stehlíková

 

Od mala ráda sportuji, ať už to bylo plavání, kolo nebo lyže. Závodně jsem hrála dlouhou dobu florbal a rekreačně tenis, kterému jsem se následně začala věnovat a absolvovala kurz trenéra. Už pár let předtím jsem děti trénovala, což mě začalo neskutečně naplňovat a věděla jsem, že se v tom chci nadále rozvíjet. V zimě jsem se  stala instruktorkou lyžování a začala jsem studovat na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy. Přístup plavecké školy Plaveme pro radost mě velmi oslovil, takže jsem neváhala a přidala se jako lektor.

Instruktorka plavání a lezení
Štěpánka

Pohyb, příroda a děti jsou můj svět. Jsem instruktorkou plavání a lezení na umělých stěnách. Jsem dlouholetou lektorkou plavání v LMŠ Jaata a MŠ Maata. Vedu soukromé lekce plavání dětí 4 – 14 let v Praze. Voda je mi druhým domovem. Plavání (i lezení) cítím jako jeden z mála sportů, který rozvíjí synchronně celé tělo a učí nás poznávat sám sebe pomocí živlu, se kterým je třeba souznít, abychom z pohybu měli radost. Pak už stačí jen chuť, naučit se něco nového a máme základní klíč i k jednotlivým plaveckým stylům. Znak, kraul, prsa jsou základ, ke kterému se postupně propracujeme přes hry, ale i rutině prováděné cviky. Jak říká “teta Kateřina” Bez práce, nejsou koláče…..ani u vody.

Co je pro nás důležité

Navázání osobního vztahu a důvěry.

Děti chtějí sdílet chtějí pozornost. Chtějí se podělit o své zážitky, úspěchy. Je proto dobré uzpůsobit lekci tak aby na sdílení měli prostor. Ze zkušenosti mohu říci, že díky osobnímu vztahu se děti také rychleji posouvají ve svých dovednostech. Lépe překonávají své osobní hranice, obavy. Snaží se maximálně splnit podněty od instruktora. I ty pro ně osobně momentálně nepříjemné. Vždy když se někam posouváme procházíme i věci, které nám nejsou příjemné, ze kterých máme obavy.

 

Například: Voda v nosu, očích při potápění. Zpětná vlna při skoku, která může způsobit to, že se nechtěně napijeme. Ležení na vodě na zádech a další.


Některé dovednosti je těžké předat obzvlášť malým dětem, které nemají abstraktní myšlení (zpravidla děti do cca 12 let). Učení proto probíhá prožitkem. Je důležité aby děti instruktorce důvěřovali. Po první nepříjemné situaci se tak nestane, že prvek raději dělat nebudou. Veří, že spolu s instruktorkou to zvládnou.

Zdraví, bezpečný a efektivní pohyb ve vodě

Plavání je skvělou příležitostí k relaxaci, rehabilitaci i posilování. Je však důležité mít kvalitní základ aby pro nás bylo plavání opravdu přínosem a ne nadměrnou zátěží. Jako vše i plavání má svá pravidla a zásady. Ty se snažíme prožitkem předávat všem plaváčkům a plavcům o které máme tu čest pečovat.

Prostředí bez nezdravého soutěžení

S výše uvedeným souvisí i soutěživost. Vědomí toho, že jsem v něčem dobří je důležité. Stejně tak důležité je dle mého názoru i vědomí toho v čem se potřebuji ještě rozvíjet. S tím souvisí i to, že nevadí když mě nebo někomu z mého okolí něco nejde. Důležité je věřit, že s větší nebo menší píli dosáhneme toho co chceme. Je proto velmi důležitá všepřítomná ohleduplnost, úcta a tolerance.

Prostředí kde je každý oceňovaný za své pokroky dle individuálních dispozic

Každý jsme jiný a je to senzační jelikož se od sebe navzájem můžeme učit a vzájemně se rozvíjet. Proto také někomu z nás jde lépe skákání, jinému potápění, dalšímu ležení na zádech na vodě… Osvícený instruktor si všímá dětské individuality. Každému dítěti dá v lekci prostor rozvíjet své individuální dovednosti podle vlastního tempa.

KDE S NÁMI MŮŽETE PLAVAT