
Chcete, aby se vaše dítě cítilo ve vodě jistě? Aby zvládlo nečekanou situaci bez paniky? V Plaveme pro radost ho to naučíme. Hravě, přirozeně a s respektem k jeho tempu.
Děti se učí nejlépe prožitkem. Proto vytváříme bezpečné prostředí, kde mohou objevovat vodu beze strachu. Krok za krokem si osvojují dovednosti, které jim pomohou reagovat na rizikové situace – pád do vody, únavu při plavání nebo uklouznutí na břehu.
Každé dítě je jiné. Dáváme mu čas a podporujeme jeho sebevědomí. Respektujeme jeho pocity a potřeby. Díky naší metodice děti získávají jistotu přirozeně a s radostí.
Možná máte pochybnosti, jestli se vaše dítě opravdu naučí plavat. Chápeme to. Máme zkušenosti a výuku přizpůsobujeme na míru potřebám dítěte. Důvěřujte nám. Důvěřujte svým dětem.
Jak učíme plavat
Každé dítě je jiné. Některé se do vody vrhne hned, jiné potřebuje čas a jistotu. Respektujeme jejich tempo a přizpůsobujeme výuku každému zvlášť.
💧 Jasná pravidla a bezpečné prostředí
Děti se nejlépe učí tam, kde se cítí bezpečně. Dáváme jim jasná pravidla a hranice, kterým rozumí. Díky tomu se mohou soustředit na nové dovednosti a postupně získávat jistotu.
💧 Individuální přístup
Každé dítě potřebuje něco jiného. Některé více času, jiné povzbuzení. Respektujeme jejich potřeby a přizpůsobujeme lekce tak, aby je plavání bavilo a cítily se dobře.
💧 Hra jako přirozený způsob učení
Děti se učí hrou. Při hře si snadno zapamatují nové pohyby a lépe pochopí vodní prostředí. Plavání se pro ně stává radostí, ne povinností.
💧 Prožitek je klíčový
Děti si nejlépe pamatují to, co samy zažijí. Proto jim umožňujeme situace prožít na vlastní kůži. Vyzkouší si třeba plavání v oblečení nebo zvládnutí proudu vody.
💧 Instruktorka je s dětmi ve vodě
Děti se učí pozorováním. Instruktorka je přímo ve vodě a vše jim ukazuje. Díky tomu lépe pochopí, co mají dělat, a zároveň se cítí jistější.
Plavecké karty
Naše plavecké karty jsou unikátní pomůckou, kterou jsme sami vytvořili, abychom dětem zpestřili výuku plavání. Každá karta obsahuje obrázek s konkrétním plaveckým cvičením nebo dovedností, které děti mohou snadno pochopit a následovat. Tento vizuální prvek podporuje jejich představivost a motivaci k učení.
Plavecké karty využíváme přímo během lekcí. Děti si vybírají karty s úkoly, které chtějí splnit, což jim dává pocit autonomie a zábavy. Tento přístup podporuje jejich sebevědomí a radost z pohybu ve vodě.
Pokud máte zájem o naše plavecké karty, můžete si je prohlédnout a zakoupit na našem webu. Věříme, že přinesou radost a efektivitu i do vašich plaveckých aktivit.
Co se děti naučí
💧 Bezpečnost ve vodě
Voda může být skvělým místem pro radost i dobrodružství. Je důležité ji respektovat. Učíme děti, jak správně reagovat v nečekaných situacích, aby se ve vodě cítily jistě a bezpečně. Trénujeme základní sebezáchranné dovednosti, jako je splývání, orientace pod hladinou, vylézání z vody a další. Děti si vše osvojují přirozeně, hrou a prožitkem, což jim dává jistotu a klid i v reálných situacích.
💧 Plavání s lehkostí
Plavání není o síle, ale o technice a přirozeném pohybu. Učíme děti, jak se pohybovat ve vodě efektivně, bez zbytečné námahy a s minimálním odporem. Zaměřujeme se na správné dýchání, práci s vodou a plynulost pohybů. Díky tomu se děti učí plavat uvolněně, zdravě a bez přetížení.
💧 Relaxace a radost z vody
Voda není jen výzva. Je prostorem pro prostor pohyb, který přináší radost. Postupně rozvíjíme dovednosti dětí tak, aby si vodu zamilovaly. Učíme je, že pohyb ve vodě může být přirozený, příjemný a uvolňující. Tato láska k vodě a pohybu je trvalá – dáváme jim základ, který je bude provázet celý život. Protože když něco milujeme, chceme se tomu věnovat.
Náš tým

Zakladatelka Plaveme pro radost, instruktor a trenér plavání.
Karolína Havelková
Miluji práci s dětmi. Naplňuje mě možnost předat něco ze sebe. Další mou velkou láskou je voda. Díky této kombinaci mohu dělat práci, která mě baví a naplňuje. Každý člověk je jiný, každému jde něco jiného a je podstatné tyto schopnosti hledat a rozvíjet. Individuálním přístupem se snažím podpořit talent a vše co jedince zajímá a co je baví. Instruktora a trenéra plavání dělám od roku 2009. Kromě toho jsem vystudovaný pedagog.
Jak vzniklo Plaveme pro radost
Moje první zkušenosti jako instruktorky plavání sahají do roku 2009. Nejprve jsem působila pod plaveckými kluby. V roce 2016 jsem získala první certifikaci a rozhodla se jít vlastní cestou. Chtěla jsem dětem předat lásku k vodě, ne jen technické dovednosti.
V klubech jsem viděla, co funguje, ale také to, co bych chtěla dělat jinak. Dětem někdy chyběla radost z pohybu, individuální přístup a dostatek času na přirozené učení.
Proto jsem v roce 2018 založila Plaveme pro radost. Díky tomu můžeme učit plavání hravě, s respektem a podporou sebevědomí. Není to jen o technice – chceme, aby si děti vodu zamilovaly a nebály se jí.

Instruktorka plavání a studentka fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy
Adéla Stehlíková
Od mala ráda sportuji, ať už to bylo plavání, kolo nebo lyže. Závodně jsem hrála dlouhou dobu florbal a rekreačně tenis, kterému jsem se následně začala věnovat a absolvovala kurz trenéra. Už pár let předtím jsem děti trénovala, což mě začalo neskutečně naplňovat a věděla jsem, že se v tom chci nadále rozvíjet. V zimě jsem se stala instruktorkou lyžování a začala jsem studovat na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy. Přístup plavecké školy Plaveme pro radost mě velmi oslovil, takže jsem neváhala a přidala se jako lektorka.

Instruktorka plavání a lezení
Štěpánka
Pohyb, příroda a děti jsou můj svět. Jsem instruktorkou plavání a lezení na umělých stěnách. Jsem dlouholetou lektorkou plavání v LMŠ Jaata a MŠ Maata. Vedu soukromé lekce plavání dětí 4 – 14 let v Praze. Voda je mi druhým domovem. Plavání (i lezení) cítím jako jeden z mála sportů, který rozvíjí synchronně celé tělo a učí nás poznávat sám sebe pomocí živlu, se kterým je třeba souznít, abychom z pohybu měli radost. Pak už stačí jen chuť, naučit se něco nového a máme základní klíč i k jednotlivým plaveckým stylům. Znak, kraul, prsa jsou základ, ke kterému se postupně propracujeme přes hry, ale i rutině prováděné cviky. Jak říká “teta Kateřina” Bez práce, nejsou koláče…..ani u vody.